Mně to Česko-anglický vyjadřování dělá pořád problémy 
Jde prostě o to, že u VOR DME 3 Letdown u LTBS máme změněnou minimální výšku na 6D na 3400ft. Nevzpomínám si jaká byla původně, ale o nějakých cca 800ft níž. 6D je díky poloze VOR na druhé straně letiště ve skutečnosti jenom nějaký 4nm finále, s nějakou drobnou base nějakých 9 track miles. Což je z 3400ft plus mínus ok, pokud tam je člověk opravdu v té výšce, opravdu zaletí poctivou base a prodlouží si tak trochu trať a hlavně pokud je ve správné konfiguraci. Prodloužit finále si zase tak moc ale nejde, na severu jsou nějakých 7D zase kopce.
Celá ta procedura je hlavně pro IMC, v reálu je v 95% případů CAVOK, člověk přiletí na EVKON, vezme to do teplejch a mezi kopečkama to prokličkuje až na dráhu "vod voka", prakticky pod výškami té procedury. V těch 5% je ale kouřmo, nebo mraky ve 3000ft, nebo nějakej chytrák vepředu zrovna dělá goaround, apod. Tou původní větou jsem chtěl říct, že pokud jsem na 6D a nejsem visual, letím dál až na VOR a zaletím kompletní circling, i kdybych pak na 5D třeba visual už byl. Spousta lidí to zkoušela později a prostě to nevycházelo na stable app. To samé když jsem na 6D, i třeba visual, ale mnohem výš než oněch 3400ft, nebo příliš rychlej a v nesprávné konfiguraci. Takže opět raději až dál na VOR a circling.
S tím SMS si myslím je základní předpoklad mít prostředníka mezi záznamem z FDM a managementem. U nás to má na starosti třeba BALPA (odbory), jinde na to mají confidentiality department. Hlavní je, že management a analytik musí koukat na depersonalizovaná data - z kterých není poznat datum, registračka, ani jména posádky. Pokud se něco řeší s posádkou, řeší to prostředník a teprve po vzájemném souhlasu do toho vstupuje "odtajnění" a debata na přímo (to jsou že zkušenosti opravdu výjimečné případy a bez nějakých dramatických důsledků na kariéru dotyčných). Myslím si, že nejde ani tak o nějakou ochranu před managementem (to je ošetřené stejně smlouvami), ale spíš o takovou důvěru v systém, aby lidi necítili nějakej problém všechno potřebné reportovat. Navíc sednout si nad tou simulací s někým kdo tomu rozumí, vidět všechno i co člověk třeba nezachytil, probrat co se stalo a říct si správný řešení, to má mnohem větší váhu, než pojeb od manažera, kterej třeba nemusí mít řekněme tu správnou autoritu před podřízenými (a to by bylo zase na dlouhou debatu ) |
|