No, velmi zjednodušeně řečeno, IMHO myslím, že to vůbec není o tom, kolik a jak má člověk nalétáno "v teplejch" - ale o tom, zda je pilot schopen být v myšlenkách "5 minut před letadlem" - a to platí jak pro piloty kniplovače, tak pro piloty strojníky. Samozřejmě je to názor laický, zkušení ať mne opraví.
Protože pokud to přiblížení bylo nestabilní (klesali na volnoběhu a proklesali optimální rovinu klesání, pozdě na to reagovali a byli krátcí - brnkli ocasem o vlnolam a už to bylo), tak chybu vidím v tom, že "nestabilní přiblížení" znamená "mohlo by to vyjít" - a ne "vyjde to", což je pro pasažérskou dopravu málo. S ohledem na dobu reakce motoru, obnovu tahu a výkonu a setrvačnost té velké mrchy asi meli to "go around" exklamovat o dost dříve.
No ale třeba je to běžné a stává se to mnohem častěji a "většinou" to vyjde - to nevím, s velkými mrchami nelétám.
On to totiž je stejný problém i s malými letadélky, i když v jiných časových a hmotnostně-setrvačných souvislostech - prostě finále bez plynu je průser. Jistě - pokud se nejedná záměr, tedy klouzavé přiblížení. O tom jsme tu kdysi jako o historické reminiscenci také psali - ale to samozřejmě jde zkoušet v rámci tréningu u P-40, Harvarda nebo Vivata, ne u takového BUFF plného lidí, jako je tahle 777 a jí podobné... |
|