Nemusíš koukat na vario, když máš správnou rychloost, správný úhel sestupu, správnou výšku ve čtvrté, správný režim motoru a správnou konfiguraci a vyvážení. S letadlem, které dobře znáš a jsi rozlítaný, to jde udělat "skoro bez budíků" jen podle výšky, úhlu pohledu na dráhu, perspektivy, aerodynamických zvuků atd. atd. Ale abys to měl opravdu "správné" tak je dobré na to vario aspoň občas juknout, když pro nic, tak pro kontrolu.
Pokud máš správnou rychlost a konfiguraci a směřuješ na práh dráhy, ale s klesáním 15 m/s a vyšším, asi to moc "správně" nebude... Stejně tak pokud "žehlíš" finále naplocho, na klapkách, na volnoběhu (ve druhém režimu, fakticky...) a výchylka varia se pomalu ale jistě zvětšuje, tak s tím taky budeš mít plné ruce práce, nebo dopadneš stejně, jako tahle 777. |
|