Sice to Mike smazal, ale stejně to sem hodím:
Napsal to trochu moc osobně, ale není to vedle. Celé je to o tom, že z tebe máme pocit, že sis ještě nevymáchal čumák v nějaké situaci, kdy prostě přepneš do záložního režimu a ani nevíš, co děláš. Minimálně v letectví ne. To neber jako urážku, nebo že jsi nějaký zelenáč či tak něco. Svým způsobem máš štěstí. Ale neuvědomuješ si díky tomu jednu věc. Všichni tu víme, že GS není IAS a co stojí za rozdílem mezi těmito údaji. Ale ty se spoléháš na to, že až dojde na nejhorší, tak budeš mít veškerou mozkovou kapacitu a zpracuješ to ve správný údaj (už to samo o sobě je trochu ptákovina, ale to je teď vedlejší). Co je podstatné - ty věříš ve své mentální schopnosti, které tě ale v takové chvíli můžou celkem snadno opustit. Vem si třeba toho pilota v AF447 - určitě to nebyl debil, ale přesto ve stavu totální zmatenosti udržel letadlo v řízeném stallu po dobu několika minut. A přitom kdyby si vzal dvě a dvě dohromady - prudké klesání + čumák nahoru >> to letadla normálně nedělají, navíc když furt řvou stall stall. A stalo se. Ostatní si už dávno přiznali, že se jim tohle může stát, možná už i přihodilo. A proto se nespoléhají na věc, která může být velmi zrádná i pro člověka na vrcholu duševních sil. A proto se o tebe celkem právem bojí... |
|