Protože jsem formulaci užil já, odpovím rovněž.
Neuvažoval jsem o ULL ani o kluzácích (zmiňuje je níže Michal), kde je to samozřejmě jinak. Kluzák jinak než "dokluzem" nepřistává (ale když si místom páky brzd člověk domyslí POM, tak to i v blaníku bychází nastejno... ), ULL neřeším - mne učili na ULL přistávat "na malém plynu, ale s rezervou výšky", ale je to tisíc let, ULL průkaz už nemám a netroufl bych si to dát jako dogma.
A ano, diskutovali jsme před časem, že kdysi bylo přistání "na dokluz" - tedy komlet s volnoběhem z polohy "po větru" součástí výcviku, ale už není.. - proč? asi to z "po větru" není zas tak moc potřeba - a cvičí se ale "nouzáky" - což je v podstatě přistání na dokluz do vymezeného prostoru.
Nicméně - pokud jde o normání sportovní motorové letadlo a zejména dopravák (a o těch se hlavně bavíme), tak, IMHO, skutečně platí, že finále na volnoběhu je průser. |
|