Mám dotaz, byť OT v tomto vlákně:
zaujal mne následující výrok:
On to totiž je stejný problém i s malými letadélky..... prostě finále bez plynu je průser.
Platí i na kat. ULL? Setkal jsem se v tomto ohledu s protichůdnými názory a lidé zastávající jeden i druhý byli docela militantně naladěni. Jedni tvrdili to co je ve výše uvedené větě a má to jistě své opodstatnění (přidání plynu z volnoběhu a chladnoucího motoru může mít za důsledek jeho zastavení), mne ve výcviku kdysi učili a dřeli dělat precizně rozpočet na finále na dokluz. t.j. stáhnout na volnoběh a přípusti se již nedotknout, rozpočet dělat spíše delší a zkracovat brzdami je-li jimi éro vybaveno, nebo skluzem. Odůvodnění také znělo logicky, s ULL se má létat tak, aby bylo možné při vysazení v každé fázi letu bezpečně přistát (s tím souvisí i výběr trasy a výšky letu). Pakliže bych se dotahoval na motoru a on v kritický moment zakokrhal, skočím před prahem dráhy.
Tak jak to tedy je? |
|