Teď te musím Rychlokvaško poslat do háje. protože větou " na základě čeho začne ten váš kouzelnej Airbus stoupat" jsi mě pekelně nasral, neboť Airbus mě zajímá asi tak, jako Cessna 152. Tedy vůbec. Vyhrazuji si tedy mluvit o něm jako o "mém kouzelném Airbusu".
Nicméně vychován v duchu masarykovských tradic (taky bojoval proti rukopisům, jsa přesvědčen o potřebě dostat se k pravdě), jsem se pokusil na to téma něco najít, myslím, že se mi podařilo a s NASA tu snad nikdo nebude polemizovat o (v tomhle stromu zpočátku "nesmyslném") poklesu tíhového zrychlení s výškou.
Neznám Airbus, mám však - snad - zdravý lidský rozum, která mi říká, že jestliže přitažením sidesticku definuji vyžadovaný G-load, tak jeho nevychýlení rovná se 1g, a není-li 1g přítomno, ale třeba jen 0,999g, tak logicky trajektorie letu je opravená na 1g, tedy nepatrně zakřivená. FS Pilot zdaleka nebyl první, od koho jsem to slyšel, a doposud jsem se nad tímto faktem nijak moc nepozastavoval, přišel mi totiž naprosto logický.
Zítra budu mluvit s kamarádem, kapitánem, typovým instruktorem a absolventem kurzu pro provozní zálety na A320, tak to s ním proberu. |
|