Nezlob se na mě, ale svými příspěvky reaguješ jako naprostý egoistický kretén, co se snaží před světem dokázat, jaký to není všeználek.
Nikde jsem netvrdil (a ani netvrdím), že je to sakumprásk přesně tak jak jsem to napsal (číslo u poklesu gravitace jsem nadhodil jako příklad, jelikož neběhám běžně s akcelerometrem v 11km nad zemí a nikdy jsem se nad tím až do té doby nezamýšlel, nemám potuchy, jak se to tam může měnit). Nadhodil jsem to sem jen jako zajímavost, což (k mému údivu) strhlo naprosto zbytečnou a stupidní vlnu urážlivých reakcí (především z tvojí strany) a čumím na tu nenávistnou urputnost v dokazování, jaký je FSPilotek idiot, v naprostém šoku...
To, že při honbě za 1G by znamenalo kontinuálně tahat, o tom se tady snad přeš jen sám se sebou... Všem je snad jasné, že konstantní zrychlení bude způsobovat neustálou změnu veličiny, která by jinak byla statická (v tomhle případě pitch angle)...
Jen abych "přilil trošku oleje". Dneska jsem měl na simu shodou náhod jednoho z techniků Airbusu z Francie, který dělal přímo na avionice a FBW na A330. Tož jsem se ho ze zvědavosti dotázal na tohleto a bylo mi potvrzeno, že skutečně tohle dělá a ve vysokých hladinách se to takhle projevuje (letadlo velmi pozvolna tahá kvůli sníženému Gčku).
Ostatně, když se pozastavuješ nad tím, že éro kontinuálně "tahá", nadhodím další zajímavou otázku.
Předem říkám, že nemám čas trávit hodiny na netu a hledat tyhle odpovědi do detailu, využívám velkého množství různě zkušených lidí z letectví, mezi kterými se pohybuju a ptám se.
Jde o to, že prakticky všechny autopiloty údajně používají trim tak, že mají vždycky o trošku těžší zadek (tj., jak je odpojíš, éro chce samo stoupat -> velmi pozvolna, je třeba být připraven). Nevím už, co je důvodem, nicméně mám potvrzeno od takové desítky pilotů různých typů (bavím se o non-FBW érech).
Z naprosto laického pohledu se mi jeví reakce letadla u tohoto prakticky stejná. Předpokládám že Radim nebo ty o tomhle jistě víte, popř. můžete celkem snadno odzkoušet třeba i v reálu nebo ověřit na zasvěcených místech s razítkem.
Klidně mi teď vynadej do čeho chceš a že jsem já nevím co, já už se radši zapojovat nebudu. Tímhle (první dva odstavce) jsem, myslím, vyjádřil, co si o tvých reakcích myslím (nebavím se o jejich kompetentnosti, ale o způsobu, jakým jsou podány a navazovány).
Letu zdar |
|