Veškeré grafy a spoustu jiných zajímavých informací najdeš v závěrečné zprávě od BEA. Byť tam byly bouřky hodně drsné (jako ostatně je v ITCZ pravidlem), turbulentní výchylky byly v +/- 0.5 a tudíž nic zvláštního (light to moderate). Stoupání byl přímo impuls od pilota, letadlo samo od sebe nestoupalo. Naopak, výškoměr o nějakých 300ft klesl (nebyl to skutečný pokles, jen logika elektroniky vyplývající ze ztráty celkového tlaku při ucpání pitotky, z něhož se počítá Mach number a z něj kompenzace statického tlaku pro výškoměr). Což si autoři zprávy vysvětluji jako asi jediný důvod, proč pilot začal stoupat (i když je to jen spekulace, nikdy to explicitně neřekl a do hlavy mu nikdo nevidí) - viděl pokles, který je pro pilota zvyklého lítat +/- 50ft poměrně dost velký (level bust).
Jinak byť je to někdy hutné čtení, navíc anglicky...tyhle závěrečné zprávy doporučuju jako nezbytný zdroj informací a inspirace. To co se občas někdy dozví v těch různých TV pořadech je k pláči. Tak jak mám Air Crash Investigation sérii moc rád, mají ve všech ohledech hodně dramaticky klesající tendenci. |
|