U Airbusu nemusíš z těchhle věcí dělat skoro nic - změna výkonu motorů, změna konfigurace, všechno jedno, pořád si to letí svoje, aniž bys na to šáhnul. Ad absurdum třeba přidání výkonu pro goaround má za výsledek jen zvýšení rychlosti v pořád té samé trajektorii k zemi...pokud k tomu zároveň nepřitáhneš. To není jak u nás, kdy člověk musí občas i naopak potlačit. Nemusíš kompenzovat, trimovat, nic. Nebo třeba takovej stall vyvoláš (za určité situace) i bez toho, aniž bys sáhnul na sidestick - nemusíš ani přitáhnout, ani přitahoval pořád víc, abys držel výšku a zpomaloval.
Podobně je to i u 777 nebo Dreamlineru, i když mnohem víc letecky správně (můj názor). U toho ti třeba i symetrickými výchylkami spojlerů a křidýlek pomáhá brzdit při přiblížení, když máš výkon na idle a pořád vysokou rychlost, aniž bys na něco sahal. Ale aspoň to má pořád síly v řízení a hejbe se to.
To je prostě FBW - klasické řízení to simuluje věrně, ale skrze spoustu usnadnění z toho tak trochu dělá divnej hybrid, kterej je potřeba pochopit. |
|