mezi A a B vnímám primárně rozdíly takhle:
Boeing: pilot řídí/letí, automatika je od toho, aby pomáhala a usnadnila mu práci a rozhodování
Airbus: automatika zvládne všechno lépe, pilot jen čumí a v případě, kdy automatika nemůže, přebere řízení
Z mého pohledu je boeingovská filozofie celkem logickým vývojem. Prostě letadlo je celkem jednoduché na ovládání, udržuje pilota ve střehu a v obraze.
U airbusovské je to přesně naopak. Pilot dělá jen to, co automatika sama nezvládne. Tím pádem "nemá moc co na práci". Z pilota se stává jen observer a přirozenou vlastností člověka, který nemá co dělat je, že zleniví/usne. Jak se pak může očekávat nějaká reakce pilota, který nemá absolutně páru o tom, co se vlastně kolem něj děje (z AF447 -> jak letadlo vlastně letí a jak se má řídit).
Přesně tohle pak prohlubuje názor některých, že piloti jsou v kabině zbyteční a v případě filozofie airbusu, z toho co jsem viděl, že ti pajloti dovedou - ano, jsou tam prakticky zbyteční (tak 90% z těch, co můžu laicky posoudit).
Nicméně tahle diskuze je stejně nekonečná jako diskuze o stvoření světa mezi ateistou a věřícím obě strany můžou mít pravdu, ale ani jedna to nikdy nebude moct dokázat, protože se vždycky dá vyvracet na obě strany |
|