Letět bez AP v hladině není žádnej velkej problém - u Fly by Wire letadel je to hračka, u těch ostatních si člověk musí jen zvyknout na náramnou citlivost řízení. Má to samozřejmě svoje - vysoké hladiny jsou hodně specifické (coffin corner, mach tuck a stabilita obecně, kompresibilita, oscilace, ...), ale s trochou pozornosti, praxe a pochopení na tom nic není. Pár ručních hodin v cruise jsem si zkusil, stejně jako celý lety od vzletu po přistání. Pohoda. Ne, že by to bylo s prstem v nose (od toho tam ten autopilot taky je, aby umožnil věnovat se ostatním leteckým věcem a udělat to komfortnější pro cestující), ale z hlediska pilotáže na tom opravdu nic není.
O tom co se smí a nesmí by se dalo debatovat. Je rozdíl mezi "functional" a "enabled", taky jestli člověk letí v RVSM nebo ne, nebo jak si vyloží nutnost zůstat v max. odchylkách (speciálně výšky). |
|