Na MiG-21 UM bola taka bezpecnostna zarazka aby sa nedalo na pristatii stiahnut na volnobeh a to bol instruktor, ktory zabetonoval plynovu paku. Ovsem na sole si to pilot musel kontrolovat sam. Stala sa jedna smrtelna nehoda v Linach , ked pristaval pilot vacsou rychlostou a v asi 50m si stiahol na volnobeh a uz to nerozchodil.Masina sa okamzite prepadla / otvorila sa prdel, vypol sa system SPS - ofukovanie medznej vrstvy / a pri pade este zabila chlapika na pozemnom svetlomete a sama sa rozlomila a v kotulajucej kabine pilot zahynul. Ta kabina sa neskor pouzivala na pozemnu trenaz, mali sme ju na ucebni.Bola uplne neporusena,skoda toho pilota,ktory zahynul na vnutorne zranenia. Bol to taky zvlastny pocit, ked sme skoro kazdy den v nej trenovali postupy.
Verzia MiG-21 F, U a este niektore zo starsich nemali SPS a tam sa mohlo stiahnut na volnobeh, tie masinky dokazali pekne plachtit na pristatii, osobne sa mi podarilo za "mladi" skoncit v poli za rollstopom.Padak a brzdy ako keby tam ani neboli. |
|