Nejde o samotnej A/T. Jde o to, že každý letadlo, speciálně 737, je přece jenom LETADLO, ačkoliv se z toho někdy dělá věda (a k tomu bambilion call-outů a dalších nesmyslů, kvůli čemu lidi zapomínají, s čím mají vlastně tu čest), a pokud se nejedná o LVO (low visibility operations), kdy je člověk na přístrojích dost závislej, tak není zas tak podstatný rozdíl mezi Piper Cub a 737, ať si říká kdo chce co chce. Možná váha, setrvačnosti, šípové křidlo, reakční doba motorů, ale jinak nic.
I když se letí za IMC, je na nezávislou kontrolu správné funkce přistrojů několik nezávislých cest.
Je to otázka stisku dvou čudlíků a udělá se z toho naprosto obyčejný éro. V jedné ruce berany (knipl), ve druhé plyn(y). Průser může nastat, pokud se motory neroztočí z volnoběhu (777 BA vloni na LHR), nasajou se ptáci, nebo námraza, ale rozhodně ne kvůli automatice, je-li bez problémů odpojitelná, jakože na 737 je.
Než budu eventuálně osočen z toho, že nevím o čem mluvím, tak špatnou funkci automatiky jsem na několika různých typech letadel zažil asi dvacetkrát, zejména na přiblížení. A stejně tak to zažila drtivá většina letců. Rozhodně to není samo o sobě nic, co musí skončit kraksnou. Takže buď se jednalo o něco jiného (což je možné, víme zatím celkem prd), a nebo to je chyba posádky víc jak z 50ti procent, jak píše pseudomates. Svádět to na závadu radiovýškoměru je stejná krávovina, jako když se na něj sváděla havárie slovenské An-24 v Košicích před třemi lety. Čímž neříkám, že mě se to nikdy nestane, můžu klidně kvůli jiné závadě způsobit svojí blbostí cokoliv, ale svádět to na jeden jediný přistroj... |
|