No, něco na tom bude... zvláště, když se v kokpitu sejdou dva "kohouti" (myšleno jako dvě psychologicky vůdčí osobnosti) s potlačeným vztahem k subordinaci. (tady je zřejmě ten bod proč A.J. s dand oprávněně nesouhlasí, u aerolinek kde jsou hromady psychologických vyšetření je pravděpodobnost této situace výrazně menší než u armády, (myšleno té v minulorežimové, kde se povyšovalo dle zásluh...)
Lidské psyché je velmi komplikované a chování v nestandardních situacích se občas vymyká chápání. Zkuste si představit následující: Jedete s manželkou v autě, ona řídí máte občas nutkání ji malinko do řízení sáhnout, sem tam přidat plyn, občas dát blinkr... teď si představte, jak by to dopadlo, kdyby v autě bylo dvojité řízení. Pravděpodobnost nehody by výrazně stoupla, nikoli klesla. Vystrčíte čumák, že předjedete kamion, v protisměru se blíží auto. Situace se dá bezpečně vyřešit dvěma způsoby: 1) začnu ihned brzdit, zařadím se zpět a předjedu později. 2) dám okamžitě podlahu, a kamion bezpečně předjedu. V případě multicrew je výsledek fatální, ten s menší šarží dá podlahu, začne předjíždět, šajba šlápne na brzdu, případně začne řvát. Než se dohodnou dostanou se do neřešitelné situace s fatálním koncem. Tento moment (má to dokonce i nějaký odborný název, který jsem zapomněl) je největší riziko multicrew. |
|