Proč bych měl tvrdit, že dělat autoland se zapnutým A/T je nesmysl? To jsem snad nikdy ani netvrdil.
Nicméně součástí výcviku na LVO a tudíž na autoland je okamžitý G/A pod 1000ft AGL, objeví-li se jakákoliv závada či nestandardní chování systému(ů). Jedinou výjimkou, jedinou závadou, se kterou se smí pokračovat a piloti jsou na to cvičení, je závada - automatu tahu...
Motorům to sice chvíli trvá, než se roztočej z volnoběhu, ale jako mávnutím proutku se na pádovku nedostaneš, Vref je 1,3 násobkem Vs (pádovky), a k tomu je přídavek minimálně 5kts.
Jednou z věcí, kterou v letadle strašně nemám rád, a přesto se s ní čas od času setkám je, že automatika nereaguje tak, jak má (stává se), a pilot to komentuje slovy "podívej na toho blbce, co dělá", ale sám na to nereaguje. Od toho tam pilot je, aby nebyl obětním beránkem.
Ovšem neznamená to, že neuznávám automatiku. Já jenom neuznávám přemíru slepé důvěry v ní.... |
|