Mno. V souvisloti s tímto, co píšeš mě napadají dvě varianty.
Varianta 1): Posádka udělala všechno správně. Správně nastaveno QNH, správné připojení A/P včetně A/T (resp. jeho neodpojení na finále). RA si z ničeho nic postavil hlavu a ve výšce 500ft AAL si najednou usmyslel, že je o 450ft níž (na tuto chybu nemohli přijít sebelepším xcheckem vejškoměrů), stáhnul plyny a bylo. Posádka se sice snažila zareagovat, ale jak už tady kdysi Míra Dušínůj psal, z volnoběhu na plný výkon to proudovýmu motoru trvá hodně přes 10 sekund. Když uvážíme, že měli v tu dobu rychlost Vref + 5, tak po stažení na volnoběh se na pádovku dostali doslova jako mávnutím kouzelného proutku. V týhle variantě je posádka jen obětní beránek, kterej odskákal chybu stroje.
Varianta 2): V podstatě všechno naopak, než ve variantě 1. Vlastně všechno jinak od nalítnutí GP. Žádnej xcheck vejškoměrů, žádná kontrola výšky na DME vzdálenostech od dráhy. Pak už jen hlášky "one hundred"... "fifty".. stažení plynů na minimum a bum. Přitom ignorace toho, že přihlášce "one hundred" už měli bejt pod mrakam, tím pádem měli mít vizuální kontakt se zemí a i s dráhou. To už by dávno věděli, že je zle.
Když nad tim tak přemejšlim, osobně bych se přikláněl k variantě jedna. To pak na posádku vrhá zcela jiné světlo, byť AJS bude tvrdit, že přistávat na autoland s A/T zapnutým je nesmysl.
Každopádně jsem zvědav, jaká bude závěrečná zpráva vyšetřovacích týmů.. |
|