Ona totiž lidská blbost a neschopnost nemá hranic, zkurvit se dá všechno, a proti blbosti neexistuje jednoznačná ochrana. Ani neexistuje blbuvzdorný letadlo. Zmiňovaný Airbus byl ještě před lety výrobcem propagovaný jako "ze aircraft zet will not allow ze pilot to crash", a jak si asi leckdo všimnul, už se o tom tak nemluví, neboť statistika ukázala, že je to úplně jedno, protože nedobře vycvičený, či nesprávně reagující, či prostě jen ignorantní člověk rozbije cokoliv. I kdyby v kokpitu byla jen dvě tlačítka, zelené a červené, vsadím se, že se najdě někdo, kdo to poplete. Navíc, jak nehoda u Perpignanu ukázala, i Airbus se dokáže dostat do pádu, Alpha floor neAlpha floor (a proč tomu tak bylo, zda technika či -opět- člověk, to se teď řeší). A ty největší řachy Airbusů o zem nás teprve čekají, až se ty letadla potravním řetězcem propasírují do zemí jako Indonézie, nebo Nigérie (jestli k tomu tedy díky jejich náročnosti na údržbu vůbec někdy dojde).
Proto se mi vždycky ježí chlupy na těle, když někde slyším, nebo čtu o tom, jak je nějaká technika nadřazená jiné, neboť zabrání tomu a tomu, nedovolí to a to... a ono to zase místo toho dělá tamto a tamto a umožní támhleto s tudlenctím.
Moderní a přitom už prověřená letadla se nedělí na bezpečnější a méně bezpečná či dokonce nebezpečná. Dokonce po havárii v Permu si říkám, že po Rusku snad budu radši létat v Tuplovech a Iljušinech, než v rádoby modernější západní technice. |
|