Máš částečně pravdu, nebavíme se o šturmoviku. Jinak taky částečně jako odpověď na tvou sz, mé zkušenosti jsou jistě malé, na cesně (172) mám nalítáno jen asi 45 hodin... Ale o FS nediskutuju a "nelétající kamarád" taky asi tak docela nejsem.... A pokud počasí dovolí, tak popozítří bych si zas měl vozit zadek v tomhle parasolu - tak to s klukama odzkoušíme - budem na to dva, abyybyla pozorování dost podrobná.
Chtěl bych říct, že si to zatím pamatuju přesně tak, jak tady dole píše AJS. To není jen jedno drcnutí do beranů, musí být oprava, stabilizace, vyvážení... v tomto pořadí. Při změně polohy, režimu atd. má (nejenom u cesny) vždycky následovat vyvážení - ale to vyvážení je až poslední krok. Když budeš dovažovat úplně hned po prvním pohybu (jak se budou zavírat či otvírat klapky - a ty hned budeš kroutit vyvážením) - tak budeš kroutit chvíli na jednu a pak na druhou stranu. Je to stejný, když klapky vysouváš - ještě markantnější to je, když je po startu zavíráš. Starej pes se v takový situaci pozná, že přestaví páčku klapek - a o určitý kus upraví vyvážení - ale ne třeba tak, jak je v tu chvíli zdánlivě logické, ale tak, jak je to potřeba na konci toho pohoupání - chvíli podrží berany tam či onam - a éro vyváženo pokračuje v požadovasném režimu. To je pak to potřebné "potlčení" jako součet všech momentů a kroků přechodu do nového režimu po vysunutí klapek. To ale neznamená, že po vysunutí klapek jde cessna čumákem nahoru (!) a to je to, oč se tady celou dobu přu.
Takže znovu - pokud tuhle nebo příští neděli budu mít počasí a prostior - vyzkouším to, možná i nafilmuju - a dám to sem. A jestli se po vysunutí klapek zvedně cessně čumák, slibuju, že to poctivě přiznám |
|