Druhý obrázek - vysunuli jsme klapky - ale nehýbeme ani trimem, ani stabilizátorem, o plynu ani výškovce nemluvě. Ve skutečnosti jsme jednak prohnuli křivkusymetrie profilu (to chcem - větší vztlak na malé rychlosti) - a druhak jsme změnili tětivu profilu - tekže pokud směr nabíhajícího vzduchu bude stejný - tětiva už nebude ta modrá čára, ale ta červená (!). Vysunutí klapek neovlivní kritický úhel náběhu v oblasti náběžné hrany (to by tam musel být slot á-la La-5/7FN, Me-109, Fi-159 atd.) - a tudíž pokud před vysunutím klapek letíme se "subkritickým" úhlem náběhu - kdyby se nic nezměnilo (nebo kdyby dokonce profil měl tendenci jít čumákem nahoru !!!) - došlo by k překročení kritického úhlu náběhu - odtržení proudnic, ztrátě vztlaku - atd. atd. |
|