Přejít na sz teď nemá logiku, snad pokud přechod na sz nemá za cíl vytvořit prostor pro osobní invektivy - a to nepředpokládám. Takže píšu dál sem.
Jsem stále přesvědčen, že to musí být trochu jinak, než píšeš - z prostého důvodu, který nedovedu jednoduše popsat, snad hopak zusím namalovat.
Letadlo, které by po vysunutí klapek šlo primárně samo (bez zásahu pilota) čumákem nahoru, by mohlo být nebezpečné - protože pokud se vysunou klapky, změní se úhel tětivy profilu - to je jeden z důvodů existence klapek, éro pak ve výsledné poloze vlastně díky klapkám toleruje vyšší úhel náběhu (proti původní tětivě profilu, bez vysunutých klapek). To ale funguje, když se po zvýšení úhlu tětivy (vysunutím klapek) postupně změní poloha éra (s klapkami) čumákem (trochu) dolů.
No a jsme u toho - pokud by se po vysunutí klapek éro klopilo čumákem nahoru, pak by při vytažení klapek (v nižších rychlostech) mohlo snadno samovolně dojít k překročení kritického úhlu náběhu - a přechodu do pádu. Pak by pro vysunutím klapek musela být definovaná nejenom maximální IAS, ale taky minimální IAS pro vysunutí klapek - a tím, pokud se pamatuju, cesny netrěj...
PS: ad tvůj nálet - já si vážím hodin, cos nalétal a nepolemizuji s nimi. Taky už jsem nějakou minutu v nějakém letadle strávil... ale to bych radši nerozebíral tady, ani na sz. Třeba nám do diskuse přispěje i někdo, koho se na počet nalétaných hodin nebudeme muset ptát. |
|