No tak pozor Motáš dvě věci dohromady Ztráta rychlosti díky zvětšenému odporu a vlivem vyvážení éra na danou rychlost začne éro klesat a reakce éra na vysunutí klapek
Skutečně je to tak, že (přiblížení na C152 na 70KIAS a na C172 na 75-80kt) po vysunutí klapek se tomu éru chce docela dost čumákem nahoru. A pokud bych do toho nehrabal, tak samozřejmě zpomalí klesání, vytratí rychlost a pak jde čumák zase dolů.
Zkus si to spíš jinak. Leť v horizontu řekněme těch 70KIAS a vysuň klapky na 10° a uvidíš, jak to éro začne zvedat čumák a zpomalovat. Ale udržuj rychlost a nevyvažuj. Uvidíš, že budeš muset poměrně dost tlačit, abys to éro udržel v horizontu. Samozřejmě s klapkama je tam nutný zvýšený tah Nemám zrovna velký nálet, ale poznám, kdy se éro nahrbí a kdy zvedne čumák |
|