třetí obrázek - ve skutečnosti (jak už tady taky píše dandee) - současně s vysouvámím klapek vzniká klopivý moment "na čumák" (taky si můžete předstasvit, že ta Fowlerova klapka je maličké křídlo, které díky tomu, že se vysune a nad ním se udělá škvíra, začne být obtékané v celkem ideální poloze - a vyvine vztlak - to je asi hlavní příčina klopivého momentu "na hlavu" . Tím pádem se nová červená tětiva tak jak se budou vysouvat klapky proti původní modré prakticky neotočí - jen docílíme to, co jsem psal nahoře, vyboulíme profil a zvětšíme vztlak v režimu pomalé rychlosti a musíme přestavit režimy, jak píše dandee - ale to je až druhotný zásah, ne korekce toho prvního pohybu.
Takhle to vidím já, možná, že se mejlím, pokud to někdo vysvětlí správně, budu jen vděčnej. |
|