Zcela rozumím tomu, co chce Tomáš říct...
Nejdříve předesílám, že...
jsem měl možnost už "několikrát" na simu B737 létat. Velmi dobře si pamatuju úplně první přiblížení a přistání "na ruku". Třísknul jsem s tím o rwy neuvěřitelným způsobem Ale, co je důležité - o rwy! A, odmyslím-li poškození podvozku u reálného éra, dobrzdit a vyklidit po twy. Podruhé už to bylo mnohem lepší. Další a další přistání i za CAT I a CATII s hustým sněžením a v noci sloužila jako perfektní "výcvik" a zábava. Měl jsem štěstí, že tam tenkrát se mnou byl profi pilot, který létá něco podobného, většího. Ten mi dával ihned feedback. Co a jak dělat, jaké výchylky v řízení, jak a kdy podrovnávat... Při další návštěvě bylo znát, že chybí praxe. Zase jsem s tím napoprvé docela bouchnul. Ale ne už tak jako tenkrát.
Co mi dala pro tuhle taškařici FSka, především Dreamfleet B734? Strašně moc pokud se týká systémů a ovládání letadla, MCP, CDU, hydrauliky, elektriky.... Onen pilot, který tam se mnou byl, se docela upřímně divil: "kde se to, vy chlapi zatracený, učíte?"
A teď zpátky k tomu, co říká Tragéd... Nešlo o nic, fungující letadlo, žádné výpadky, rady "online". Když si ale představím, že bych měl pár systémů s výpadky, hysterické cestující, problémy s komunikací atd., atd. - kurnik šopa, to bych z toho byl asi dost na větvi. Ale zabít se v letadle je rozhodně lepší, než být zabit v letadle. Asi bych do toho šel.
Karel |
|