Jeste jsi zapomel dodat, ze v takovemto letadle mas mnohem mene casu na rozhodovani. Obvykle poletis s takovou cesnou v cca 3000ft. Jakmile se pilotovi udela soufl, poznas to bud z divneho naklonu, pripadne z neobvykleho svistu a neprirozenem klesani. (da se predpokladat, ze kdyz uz to je slyset, tak jsi nekde okolo maximalky. Mas tak cca 3-5 skund nato reagovat, prevzit rizeni stahnout plyn a velmi jemne pritahovat, abys ptacka nepripravil o kridla. Paklize bys sedel jinde nez na miste kopilota (a nemel bys vyndany knipl) mas jakous takous nadeji, ze se Ti podari srovnat ero do horizontu, zareagoval li jsi dostatecne rychle nez ero a) prekrocilo obalku b) prislo o tech cca 900m vysky nad terenem. Mimo jine je potrba si uvedomit, ze cim mensi ero, tim vice reaguje na vitr a turbulence. Paklize fouka treba 8m z boku, klidne se pristava s vyosenim klidne 20stupnu... to si troufam rict, ze napoprve neda nikdo. a co je to 8m..... a to nemluvim o tom, ze vetsinou nejde o laminatni proudeni, ale je to patricne rozbity, coz FS absolutne nedokaze nasimulovat. Copak by si laik (pololaik) vybral? Srokou dlouhou asfaltovou RWY, nebo uzsi travnaty pas vedle? V jakepak byste dosedali rychlosti..... kdyz ma mistni cessna rychlomer v km/h (na odpovedi mate 3 sekundy) jakpakbyste klesali z velke vysky (fl 3000) k prahu drahy? s pripusti na minimum? A copak by se asi stalo, kdybyste byli kratci a dali plny plyn (kick kuck kuck.... a klacek pres okno)... sli byste do toho s plnymi klapkami, nebo na 15% ok, s plnymi.... jste dlouzi, plny plyn (nahodou to nechciplo) ale najednou to nechce stoupat...... co ted? zavres klapky a upadnes, nezavres je a nebudes stoupat..... mas 2s na rozmyslenou..... vsichni 3 pasazeri rvou sorry..... jen dva, pilot je v bezvedomi. vrtule, sakra prestavit vrtuli dompomala..... na to jsi zapomel..... stromy se blizi, nestoupas, stres.... ATC Ti rve do sluchatek, co ze jsi to za kretena, jelikoz netusi, ze pilot spinka.
Uprime receno, radsi bych byl v 737 s FSimakem ktery pristava na autoland, podporovany po radiu z ATC nez v cessne. |
|