Nie, checklist a simulator presne nesedia. Zabudol som napisat ze checklist nie je ten co je v FS. Ako spravny "fanda" som si stiahol realne checklists co som nasiel na internete. (PSS chekclists maju vynechanu priblizne polovicu veci, proste to nesimuluju)
O tom ze by to nejaky pilot "laik" alebo "pseudolaik" pristal v nudzovych podmienkach nemoze byt rec, je jasne ze sanca je tak 0,5% Zatial sme sa stale bavili o tom ze jediny problem by bola indispozicia pilotov a nie porucha lietadla. (lietadlo ok, paliva habadej, MCDU funkcne, pocasie perfektne). Vtedy by to valstne pristalo samo, akurat treba podrovnat a zapojit reverse v spravnom momente O tom si myslim ze by to drviva vacsina zvladla. (ok, mozno nie 90% ale aspon 70% "pseudo-airbus-laikov" ano )
A vyznam zaverecneho odstavca je asi taky, ze v Airbuse ide skoro vzdy na autoland, pokial viem (a potvrdil mi to ten kapitan) pristava sa rucne iba v ozaj vynimocnej situacii, ked maju poruchu alebo inu emergency situation.
PS- predpona "pseudo" nema nic spolocne s pseudopilotom )))) |
|