já vím, ale přeci jen by bylo snazší se domluvit s takovou pomocí po rádiu, když víš, jak se co nazývá a jsi zvyklý na stručné příkazy a stručné readbacky a víš kam šáhnout. Navíc jim to ulehčíš tím, že jim popíšeš situaci a sdělíš momentální pozici a údaje na přístrojích. Popisovat laikovi, kde co najde, jakým způsobem čím otočit, jak co kam nacvakat a co zmáčknout by bylo asi fakt zdlouhavější (hlavně při přiblížení). A o to víc, kdyby to byl český turista bez znalosti cizího jazyka.
Rozhodně si nenamlouvám, že FS "rodí" skvěle připravený a akceschopný piloty. Těch příbuzných oborů a znalostí, co pilot musí znát je daleko víc (dokonalá znalost letadla po tech. stránce, dynamika, termika a spousta dalších). Ale dopr. letadla jsou dneska vlastně samé počítače a jejich ovládání je převážně "hands off" a tak tvrdím, že na počítači se tyhle počítače simulovat dají.
|
|