Zaujimava diskusia!
Ale stale rozpravame iba o 737. (pravdepodobne kvoli tomu ze vdaka PMDG je to asi najlepsie a najrealnesie lietadlo pre FS)
Zhodli sme sa na tom, ze by bol pravdepodobne problem pristat "v ruke". Ale, co take sadnutie do A320 (& co) ? Predsa len, ak lietate s Airbusmi, viete ze riadenie je komplet prepletene s PC a pilot saha na sidestick iba vo vaznej situacii.
Sedel som pocas letu LEPA-LOWW v A321-200 na jump seate a sledoval celu cestu co robi kapitan a FFO. Musim povedat, ze 95% checklistu som si pamatal, nakolko dost casto lietam s Airbusmi vo FS. Ostatnych 5% boli veci, ktore zial nie su simulovane vo FS, takze v checklistoch a v manualoch ich sice najdete, ale nidky nepouzivate, takze ani nepamatate. (mimo toho, cele checklisty mali na tablet PC na stolceku pred nimi, takze ani s tym by nebol extra problem)
Cely let, od "line-up" na drahe az po pristatie sa FFO (on bol pilot) 2 krat dotkol sidesticku. Pri starte na "rotate!" a pri pristati v tom istom momente ako to zarevalo "retard!". (kapitan vtedy zatiahol paky do polohy idle a po touchdowne nasadil reverse thrust).
Co som tym chcel povedat... ze v nudzovom pripade by bolo nieco ine sadnut do A3XX a priviest lietadlo stastne na pristatie, ako sadnut do 737NG a snazit sa letiet v ruke. Ci by som si na to trufol? Taka odpoved tu uz zaznela, takze iba zopakujem ze ak by nebol nikto povolanejsi, tak iste. Ale predpokladam, ze po istej priprave a par hodinach v simulatore (nie FS ) by bolo s A3XX schopnych pristat minimalne 90% ludi co s tym lietaju vo FS (online FS). |
|