Ahoj vespolek. Protože létám na ULLa a zároven pracuji jako technik SIM B737 (a mám tam "nalétáno" desítky hodin) mohu také prohodit pár slov.
Zatímco "malá" éra ve FS (Cessna, ale i Zlin CVA) se chovají v podstatě normálně, velká jsou dost jinde. Jak už zde někdo podotkl. 737 PMDG reaguje na křidélka jako Z50 - a nejenomna křidélka. Když jsem se před třemi roky dostal k FFS B737, tak od té doby jsem na velké éro ve FS ani nesáhl!! Naopak, takové létání na Cessně mi i do výcviku ULL dalo docela dost (rozdělení pozornosti, přetáčení mag. kompasu, hlídání rychlosti při sestupu a podobně.
Důvody: Nemá-li člověk postavený doma celý kokpit, je přístup k FMS/CDU, radio stack, overhead panel tak komplikovaný, že to prostě nejde použít (tím myslím ve srovnání se skutečným simulátorem=letadlem).
Letové vlastnosti, jak už zde mnoho lidí řeklo, jsou úplně jiné. Na filnále je 2cm pohyb beranama VELKÝ! - jinak se letadlo rozhoupe a ustabilizovat těch 55 tun, pokud nejste aspoň 800 ft vysoko už nestihnete. Takž pokud někoho vidím létat ve FS s velkým letadlem a "cloumat" joystickem od dorazu k dorazu, tak toto je zcela nerealistické
Je sice pravda, že se i s B737 dá naprosto v pohodě létat a přistávat "na oči", dokonce i bez ILS a Flight Direktorů na EADI, ale v naprosté většině ne na první setkání (ze svých začátků mám několik "pěkných kráterů" v okolí RWY24). Takže ono "zaskočení" za indisponovanou posádku by byla snůška zázraků a Pánbůh by se dost nadřel - a že by člověk měl v takové situaci schopnost, duševní kapacitu a čas "lehce přeťukat" FMS a využít autoland je také málo reálné. To by musel být FS guru a mít opravdu prostudováno hodně věcí o FMS (i po 4 letech si netroufnu říci, že o ní vím všechno).
Petr |
|