Ovšem musíme tak všichni, někdo autem, ti "šťastnější" letadlem. A když si má člověk vybrat, jestli se v tom letadle zabije vlastním přičiněním nebo ho zabije jinej moula, co tomu rozumí ještě míň, lepší bude asi ta první možnost.
Simulátory jsou právě k tomu, aby se člověk nebál a mohl se v klidu soustředit na řešení problému. Profesionální simulátory, které mají za úkol lidi učit, jako třeba ten B737 v ČSA, člověka maximálně přibližují realitě, aby krizovou situaci, kde jde o život, zdárně zvládl. I proto jsou takové simulátory velice nákladné.
FS je také simulátor, jen v kategorii počítačových her. Není to produkt striktně určený pro výcvik budoucích pilotů, ale svým zaměřením není ani klasickou počítačovou hrou. Osobně si myslím, že čerstvému zájemci o létání nabízí vynikající možnosti, jak se o reálném létání něco dozvědět a svým způsobem si to i vyzkoušet. V kombinaci s komerčními addony pak může nabídnout hodně i skalnímu příznivci létání a částečně může být použit i ve výuce (IFR létání).
Srovnávat FS realitou nebo full-motion simulátory za stovky miliónů je pošetilé. Můžeme se jen bavit o tom, co je jak věrně simulováno v rámci možností. Šmahem FS zavrhnout jako hračku pro děti je taky hloupost. Záleží jak k tomu každý přistupuje.
Ne každý skalní uživatel FS je pilotním žákem, troufám si tvrdit, že drtivá většina "simptáků" jsou nadšenci, kteří se k reálnému létání nemohou z různých důvodů (peníze, zdravotní stav, zlá tchýně...) dostat. Virtuální létání se během řady let vyvinulo ve specifickou zálibu na pomezí počítačové hry a realistické simulace.
Je to prostě tak nějak "mezi." |
|