No s ohledem na to co potřebuje letecká doprava je GPS přesná více než dostatečně. Házet odchylku v řádu 100km určitě nebude díky vlivům atmosféry, to už by se muselo stát něco mnohem dramatičtějšího. Byl by ale omyl si myslet, že GPS technologie v letadlech je nějaký automobilový TomTom. Ne nadarmo stojí třebas Garmin avionika tolik co stojí. Důvod je ten, že v letectví nestačí jen poloha, ale je potřeba kvalifikovat taky přesnost oné polohy a řešit co dál, pokud je mimo dané limity. Taky proto tu máme pozemní referenční stanice, vysílané diferenciální korekce, autonomous monitoring, atd. Z tohohle pohledu rozhodně o polohu z GPSky nemám strach, ani pro GPS přiblížení, včetně těch GPS výškově vedených...současně používané technologie mají prostor pro chyby mnohem větší a přesto se používají.
A k těm prostorům - jak už jsem psal párkrát výše - mícháš tu hrušky s jabkama. Ty "congestions" v nižších prostorech vznikají i dnes úplně stejným způsobem a od toho je APP a Director, aby to v nich pořešili. To jestli bude nad nimi v hladině něco jako "free as a bird", nebo to přiletí po tratích na to bude mít v zásadě vliv jen minimální. Navíc výsledné řešení onoho "congested" provozu vektorováním je už dnes mnohem optimálnější, než lety v hladině. |
|