Plánek se sice dá upravit, ale v případě, že má let slot, tak se zpravidla zhoší. Proto se to snaží nikdo nedělat, protože je to pro daný let nevýhodné. Jinými slovy systém je to na prd a musí se od základu změnit, aby k tomu nedocházelo. V opačném případě bude neustále docházet k tomu, že letadla žádají jinou hladinu, než je v plánku, a snahy Eurocontrolu jsou kontraproduktivní.
Koordinačními dohodami myslím zejména ty, které způsobí příliš brzké klesání, třeba při letu do severní Itálie se už před FIR Padova sklesá do (kupříladu) FL 270 a v ní se letí dalších 100-200NM. To nemá už co činit s bezpečností a jestli jo, tak je opět ten systém nastavený špatně.
Jinými slovy chci říct, že bych byl nejradši, kdyby Eurocontrol nejdříve změnil nastavení systému a pak vymýšlel restrikce typu nedávat directy a tratě jiné, než je ve FPL.
Ale tady plně chápu, že brečím na špatném hrobě... |
|