To si právě vůbec nemyslím.
Přílety jsou po nějakých tratích dnes a ty tratě vznikly historicky díky převládajícím směrům, po kterých se provoz k daným letištím dostává. Jestli přiletím k letišti po nějaké trati nebo nějakým directem, to jsou podle mně zanedbatelné rozdíly (vzdálenosti v řádu jednotek nm, které se musí řešit tak jako tak). Takže "ze všech možných stran" se může v tom nejradikálnějším případě lišit jen v tom, že éro nepřeletí úplně přesně daný bod někde na vstupu do TMA, ale směr jeho příletu bude pořád ten samý. Je to ostatně denní praxe, headingy do londýnského TMA dostáváme od Frantíků celkem běžně už v hladině.
Tím nechci samozřejmě tvrdit něco takového, že jsou zbytečné STARy, tahle debata je čistě akademická, "co kdyby".
A k těm definovatelným výškám - bod, ze kterého dané letadlo zahájí klesání do destinace z dané hladiny je vcelku daný a předvídatelný.
A klidně ať se zvětší TMAčka, ale ať se ořežou zespoda Určitě sis takového trendu všiml i kolem Prahy... |
|