Ještě dvě poznámky:
a) "Výrobci letadel pro zvýšení bezpečnosti udělali za posledních několik desítek let velký pokrok." - tohle je první velký kámen úrazu. Kdyby tu posledních dvacet let nebyl žádný pokrok a všichni jste byli stejně špičkově vybaveni, pak by nebyl problém. Ale tady vedle sebe ve vzduchu jsou stroje, mezi kterými je rozdíl klidně i 20-30 let ve vybavení.
b) Nulový pokrok vpřed tu rozhodně není. Opravdu se podívej na vybavení providerů, na strukturu tratí, míru delegace prostorů atd dnes, loni, před pěti a před deseti lety. Myslíš, že ještě před pěti lety se někdo vážně zaobíral myšlenkou spustit freeroute airspace ve střední evropě? A příští rok na jaře tu už v nějaké omezené míře bude. Ale kam mířím - celý ten pokrok, ať už je to nákup techniky, nábor personálu nebo optimalizace vzdušného prostoru (která vyžaduje jak personál, tak techniku) musí někdo zaplatit. A nebude to nikdo jiný, než opět provozovatelé.
Takže s touhle kritikou to chce mířit v první řadě do vlastních řad (i když je mi jasné, že vy piloti konkrétně jste v tomhle trochu nevině), do managementu leteckých společností. My, poskytovatelé ATS, budem jen rádi, když nám umožníte poskytovat služby lépe a kvalitněji. |
|