Tak v tom pripade me zarazi jen ten vysledek. Myslim tu tmu ktera v LKAA vladne.
Ne, urcite existuji vyjimky - presne tak jak pises, najdou se lide s motivaci projit sitem podminek, najit si sveho OBS a udelat pripadnou zkousku. Stale se najde OBS, ktery rad novackovi pomuze, ale kolik jich je? A kolik z novacku to vydrzi? Nespotrebuji si svoji motivaci na tento nutny postup? Zbyde jim pak jeste nadseni pro vlasni rizeni?
Predstavte si, ze kazdy kdo chce zacit ridit/letat zacina se svoji davkou nadseni a motivace. Kazdy s jinou. Pokud ji vypotrebuje na splneni procedur nutnych k tomu aby mohl konecne zacit ridit, pak uz mu jich moc nezbyde, kdyz se konecne dostane k vytouzemu mistu na TWR, APP nebo CTR. Co se pak deje? To co vidime. Mame spoustu zkousek, spoustu Cckaru, ale malo ridicich na frekvencich.
Co je potreba? Umoznit tem, kteri projevi zajem, co nejlepe a nejrychleji projit na misto, kde si mohou uzit toho co je bavi - skutecneho rizeni. Na stafu pak je, aby zvolil takovou cestu, takovy zpusob vyuky, aby vysledky nebyly dramaticky na ukor kvality ridicich.
Pokud je ovsem zajemce nechame pokazde prokousavat se trnitou cestou k vytouzene obrazovce radaru, nedivme se, ze se nakonec upnou vice k ziskani certifikace, nez k vlastnimu rizeni. Certifikace se tak stane jejich cilovou motivaci - ona je to co jim prece umozni ridit. Ale jakmile ji ziskaji ztraci zajem, protoze rizeni se stalo jen jejich cestou k certifikaci. Nikoliv tedy, aby byla certifikace byla jen cestou k rizeni. Tohle je pouze logicky dusledek nastaveni aktualnich pravidel.
Bud si to staff a sami ridici uvedomi a zacnou tlacit na zmenu aktualnich podminek a vztahu v nasi divizi, a situace na frekvenci se zmeni - budou ridici, nebo dojde k masivnimi odlivu pilotu. A pokud se tohle stane - jako ze na sobe to jiz pozoruji, dojde k nenapravitelne skode - protoze bez pilotu ve FIRu neni treba ridicich a obracene.
A az se tohle stane, bude pozde hadat se o to, co bylo drive jestli slepice nebo vejce. Nebude zalezet na tom, zda piloti neletali protoze nebyli ridici, nebo ridici neridili proto, ze neletali piloti.
FIRu potazmo lokalni divize bude trpet veci, kterou bych nazval ztratou duvery - at jiz na strane ridich nebo pilotu. Takova ztrata je dlouhodoba a jeji dusledky pokud skutecne nastane budeme pocitovat radove mesice/roky a jeji naprava si vyzada velke usili.
Pevne verim, ze jen maluji dabla na zed a ze v nicem co jsem napsal nemam pravdu. O to vice se vsak bojim opaku.
S pozdravem
L.
|
|