Vem si to tak, že aktuálně ani takový věžník v divizi není (nebo jo?, neberu-li poloprofíky nebo profíky reálu), který by těch pohybů tolik zvládal. Někteří stěží zmáknou 5 letadel na letišti (já sám tím mám taky občas potíže a to mám C1 - když člověk neřídí, jde to poznat).
Snížit požadavky ještě níž, než jsou povedou k tomu, že ten věžník podle tvého návrhu nebude umět ani ty 2 pohyby, které tu jsou (jsou tu i S3ky, které v takovém rozpoložení jsou)...
Zkus popřemýšlet, jestli opravdu víš a máš přehled o lidech, kteří jsou v divizi jako ATC a co umí a lidi, kteří jsou v divizi a začínají jen s pocitem, že umí...
Když se podívám na poslední cca rok, nebo půl roku, kdy se na CZ-IVAO nahrnula opravdu halda nováčků a podívám se na trošku zběsilou reakci nejmenovaného ATC, tak se ani nedivím. S pár takovými případy jsem si psal jako ATC a oni hrdě letěli IFR, hrdě v angličtině, s hrdě naučenou frazeo (supr věc, má velký stroj, mluví anglicky, dopravák jak vyšitý). Dostane ILS přiblížení (snad nejjednodušší druh přiblížení, jaký se dá solidně zalítnout) a on potvrdí a letí mimo... po chvíli oznámí, že opakuje přiblížení, protože si spletl dráhu se stožárem vysokého napětí. Člověku spadne brada dolů a tak se z heftu zeptám, proč neletěl ILS přiblížení? A další nůž do zad ve formě "co to je ten ils?", tak se ptám podle čeho by letěl, kdyby nebylo vidět a odpověd "neletěl bych" mě už definitivně dostala na zem
Takových pilotů není málo a tím se jim nevysmívám, ale safra, hrajeme si na reál, reálé postupy, něco se učíme, ne, že se budu tvářit jako borec a netrefím se na dráhu (i to jsem jako ATC zažil, že se éro nebylo schopné za jasného dne trefit na dráhu, nebo neubrzdilo, protože dotyčný nevěděl, co jsou klapky a na co v tom letadle jsou, tudíž rychlost při dosedu ani radši neodhaduju). Pár letadel mi i skončilo před dráhou, protože jim došlo palivo (?!) apod.
ATC má být pro piloty oporou, chceš aby to vypadalo takhle i u nich?
Věřím, že by tě to rychle přešlo |
|