To je právě rozdílnost osnov ull a ppl. Mne spíš překvapuje, že se s vypnutím motoru setkal kolega až u zkoušek. Tohle je součástí výcviku ull, ne až zkoušek. Ovšem polemizoval bych s nemožností přistání jinak než na volnoběh u moderních ull. Ty aerodynamicky čistý mají vždy klapky, a jak se mnozí (a jistě poprávu) holedbají, jsou to letadla jako jakáko-li jiná, ne-li lepší oproti třeba vyšeptalým 142. Tak není důvod používat jinou metodiku tam a jinou u ull. Myslí, že je to fakt nějaký přežitek z počátku ull, kdy to byly vážně hadrolety. A poznámku k tomu, že i R912 může vysadit - může vysadit každý motor, zejména pístový, ale možná vysadí spíš právě proto, že je dušen na volnoběh se všemi průvodními jevy, které jsi perfektně popsal. Tzn. pilot ull přistávající v souladu s metodikou, kterou se naučil ve škole, vlastně riskuje, že nebude moci opakovat okruh, protože mu vychlazený motor se studenými svíčkami a třeba i zamrzajícím karburátorem zhasne právě, když ho bude potřebovat.
|
|