Ohledne ULL by si dovolil s Tebou trochu nesouhlasit, nevim jestli jsi cetl muj pripevek v tomto threadu, tam jsem se znazil strucne vysvetlit pro neni pro ULL "dotahovani na motoru" optimalni. Ciste technicky vzato mas pravdu, je ale spousta faktoru, ktere Tebou popisovany postup vylouci. Zejmena jde o konstrukci stroje a konkretni podminky.
Jakmile letis s ULL, ktery nema ani klapky brzdy (nemyslim na kolech) jsi li ve ctvrte v takove vysce aby Ti vysel dokluz, rozhodne nemas sanci ani pri brzdeni slkuzem mit pripust jinak nez IDLE. Je nutne si uvedomit ze cim je stroj lehci, tim vic se projevuje brzeni v pripade volnobehu, nerkuli klacek pres okno. Tohle mne vytrestalo pri pilotkach, s instruktorem jsme trenovali vysazeni tak, ze mi v ruznych fazich letu stahnul plnyny na volnobeh. Pri Pilotkach prisel inspektor a prvni co mi pro zahrati udelal, ze mi vypnul magneta. Do te doby jsem netusil jsem jak velky rozdil v opadani ma volnobeh a klacek pres okno. Velmi si mi pak tato zkusenost hodila, kdyz jsem si pujcli SLUKU v Letove, (nalet jsem mel cca 20 h) a po deseti minutach letu mi to chciplo ve 300m, 10 km od letiste.
Tak ze mas li dodrzet pravidlo, ze v jakekoli fazi letu musis byt schopen bezpecne pristat v pripade vysazeni, u nekterych ULL je IDLE nevyhnutelny, zvlaste tam kde je pred prahem les nebo zastavba.
|
|