Máš v zásadě pravdu, jen není pravda, že GA "dáš" jen do DA(DH). GA můžeš dát klidně i při dosednutí, dokonce i po něm, pokud ti stačí dráha (a to ti vzhledem k dané rychlosti stačit bude). DA(DH) je tam jen proto, že GA musíš dát, pokud nemáš v téhle altitude(výšce) vizuální reference (dráhu nebo světla). Jinak MAPt je tam pro LLZ only approach jiná nepřesná přiblížení, ne kvůli ILS.
K té rychlosti - FMC ti vypočítá tzv. Vref, ke které se pak přidává bezpečnostní přírůstek (protože klesnout při přiblížení pod Vref je nejen nebezpečné, ale taky vážný přestupek), většinou 5-10kt podle letadla a provozovatele. Poté se přidá ještě vítr - většinou polovina aktuálního větru + celý gust factor (rozdíl rychlosti normální a gust), ale opět max. 20 (opět se liší od typu a provozovatele, někdy třebas max 15).
A k tomu RETARD - na tohle téma se vedla a vede hodně dlouhá diskuse, jestli dát RETARD v nějaké výšce, nebo kdy si to myslí počítač Názory hodně zkušených pilotů se velmi různí...Ale ok, obecně na RETARD se dává IDLE. |
|