Já byl dycky učen, že kolem 4 té zatáčky to stáhnu na IDLE a rozpočet musim mít takovej abych byl schopnej bez motoru akorát sednout do 1/3 rwy. (samozřejmě když nefuní proti 15 m/s). Na finále se předpokládá že jsi už poměrně blízko země a pokud by ti to třeba vysadilo, budeš mít starosti.
Výhodou toho když máš dobrej rozpočet se staženým érem na IDLE je to, že tohle riziko eliminuješ. Pokud ti to vysadí, budeš schopnej doklouzat v pohodě na letiště protože v tom nebude téměř rozdíl jestli je to chcíplý nebo na IDLE.
Samozřejmě pokud je třeba krátká dráha (u letišť pro SLZ to občas je je lepší jít na malé rychlosti na plynu pod malym úhlem aby se při stažení rychlost co nejrychlejc vytratila a měl si dost času dobrzdit.
Asi se v tom neshodnem ale já postupuju tak že pokud to jde, stahnu v base legu otáčky na IDLE a rozpočet dělam tak abych v přistávací konfiguraci letěl na rychlosti cca o 10-15km/h nižší než max. rychlost pro plné klapky a se staženym motorem dosedl do 1/4 nebo 1/3 dráhy. Tahat to na plynu je samozřejmě jednodušší ale řek bych že ryzikovější
|
|