Odpovím do tohohle threadu poměrně obšírněji večer, protože je toho opravdu hodně, článek na D-fens naprosto zcestný a zdejší názory hodně divné, někdy až smrtící.
Ale na jednu věc musím odpovědět hned, než se rozběhne ještě něco horšího - u proudových letadel se žádná fáze přiblížení ZCELA ZÁSADNĚ neprovádí na IDLE a už jsem o tom jednou psal. Je to naprosto vyloučené a pokud nemá éro pod 500ft AGL nominální thrust (u 737-400 třebas 63-65% procent N1), tak je naprosto povinný goaround (u SOP některých aerolinek, jako např. BA doporučený už od 1000ft AGL) a taková událost se projeví jako okamžitý spike na zapisovači letových údajů s příslušnými důsledky pro pilota a společnost. Proudové motory mají oproti pístovým obrovskou nevýhodu v délce náběhu na maximální výkon (z idle na max to může být klidně 18 sekund), přiblížení prováděné na Vref rychlosti (mírně nad) je na "back side of drag curve" a jakýkoliv pokles rychlosti vyžaduje mnohem větší výkon pro nápravu, než je běžné a kombinace těchto dvou faktorů je doslova smrtící a glide approach (s motory na IDLE) je znovu opakuji NAPROSTO NEPŘÍPUSTNÝ.
Jedinou výjimkou je samozřejmě dosednutí od nějakých 30ft nad dráhou, kdy se motory na těch posledních několik sekund stahují na IDLE (nutno podotknout, že flight idle, ne ground idle) proto, aby to přistálo. |
|