Soudruhu Kachniči, já tady sice oficiálně nejsem, ale tohle vlákno už obsahuje tolik pičovin o Airbusech i té nehodě, že už to moje cukání přesahuje únosnou mez
Nemáš ty náhodou A330 na starosti?
Tak si zkus otevřít manuály a přečíst si něco o tom, jak to s těma sidestickama vlastně je. Co je důsledkem jejich výchylky v normal, alternate a direct law, jaký algoritmus řeší výchylky obou sidesticků, k čemu je tam ono priority button a co se stane když ho (ne)zmáčkneš. Taky se zkus zamyslet nad tím, proč je u Airbus operátorů tak zásadním tématem "Dual Stick Input" a jak zásadní roli (byť v nezásadním okamžiku, aneb pozdě) hrál tenhle designově-filozofický problém u AF447.
A když už tam budeš, vytáhni si Air Data schémátko a podívej se co se stane, když "máš-li ADIRU ve faultu, musíš vypnout tu část která je špatná, pak to bude zase běhat" jak píšeš. Speciální pozornost bych věnovat čárám mezi pitotkami, ISIS a ADIRU a co vlastně kam přepínáš, když "vypínáš tu špatnou část". Jako bonusovou kvízovou otázku si zkus hodit téma k čemu ti to všechno vlastně bude, když ti zamrznou všechny tři pitotky.... |
|