1) Nezakazuju mládežníky), nicméně se přiznám, když potkám na letišti kapitána, kterému je hluboko pod 30, domnívám se, že je něco úplně špatně.Každý je sice individualita a jsou jedinci, kteří duševně nedozrají nikdy, ale myslím si, že to z principu není dobře.
2) Apeloval bych za to, aby se společnosti nezbavovali zkušených pilotů a míchali je s mladšímí. Nicméně můj názor nikoho nezajímá, vetšinu společností řídí ekonomové a personalisti a ti hlavou nepřemýšlí.Takže vždy upřednostní tvárného mladíka, ochotného pracovat do roztrhání těla za pár oříšků bez skrupulí, který se na nic neptá.Nakonec to dnes platí skoro všude, následky známe.Takže ne já, ale společnosti bojují proti zkušenostem.
3) To že cruise copiloti na dálkovkách už dávno neumí lítat není z mojí hlavy, přišli na to v Cathay Pacific už před pár lety.
4) Před pár lety u nác vedlo EU geniální kampaň, že máme málo vysokoškoláků.Ti co myslí, vědí, že procento populace, schopné absolvovat kvalitní vysokou školu je pořád plus mínus stejné....Dopadlo to jak to dopadlo, snížila se kvalita výuky a máme v celé Evropě tisíce nepoužitelných vysokoškoláků.
5) Paralela s piloty se samozřejmě nabízí.Dřív to bylo výlučné povolání pro pár vyvolených jedinců.Pilotů je dnes násobně více, charakter práce a požadavky na piloty se z mnoha důvodů změnily,výsledky jsou nasnadě.
6) Nebojuji proti pokroku.Jen je třeba říct B, když se řekne A.Párkrát jsem s tím starým Fokrem 27 letěl na jump seatu.Vypadlo nám GPS....fajn, letěli jsme dál do destinace klasicky, po VORech a NDB, piloty to nezaskočilo. Autopilot už díky věku a konstrukci nebyl nejpřesnější, pro piloty nebyl problém lítat často ručně, skoro vždy vždy dělali visual approach.Jasně, pokrok se nedá zastavit, Airbus je moderní, ekonomický a revoluční stroj, který snižuje nároky na posádku a zvyšuje bez diskuse ekonomiku provozu.S tím nemám problém.Ale je tzřeba říct taky za B!!!
NICMÉNĚ Airbus už nepotřebuje díky koncepci piloty, ale spíš manažery.Takže když se potom v superstroji něco posere,posádka snad ani nečeká:
1) že by se v Airbusu mohlo vůbec něco posrat
2) bude mít problém na to adekvátně reagovat (možná ani nikdy výpadek pitotky nikdy nezažila)
3) může se stát, že s tím výrobce ve své bohorovnosti vůbec nepočítal, že by se něco takového mohlo stát
4) možná na to nejsou vytvořené ani adekvátní postupy a protože posádka nemá mnoho zkušeností, dopadne to špatně
Takže nebojuji ani proti pokroku, ani proti mladíkům v kokpitu.Jen jsem se snažil upozornit na mnohá rizika a to je sakra velký rozdíl. |
|