přesně tak, ve zprávě BEA sem napočítal 19 zobrazenejch chybovejch hlášení (přesněji řečeno cockpit effect messages).
Teď odpovídám i kumovi: v CFR není záznam o poruše displeje nebo umělýho horizontu. Já si to celý vysvětluju podle toho, co psali v WSJ:
"podle člověka obeznámeného s předběžnými zjištěními z letovýho záznamníku, piloti byli zaneprázdněni poruchou rychloměru, různými alarmy, takže nevěnovali dostatek pozornosti ostatním životně důležitým systémům - včetně nastavení tahu motoru."
Neznali rychlost a byli v alternate law, takže měli akorát ochranu proti přetížení a možná bank angle. To, co se v FCTM píše o autotrimu sem pochopil tak, že počítač sleduje povely z joysticku a vyrovnává rušivý vlivy - klopení vlivem změny rychlosti, tahu motorů, konfigurace (vlivy, který by v klasickým letadle musel kompenzovat pilot). Většina povelů z joy byla pro stoupání, takže počítač správně trimoval na stoupání. |
|