Promiňte, prosím, zeptám se možná jako letecký nevzdělanec...
Fungovalo tomu zobrazení umělého horizontu?
Pokud ne - čím to bylo způsobeno - představuju si, že "AoA" jsou ploutvičky, ty můžou zamrznout, rychlost jsou pitotky, ty můžou zamrznout... ale umělý horizont? nešla jim gyrovertikála? A proč?
A to Airbusy nemaj záložní - mechanický - umělý horizont?
Pokud ano - nabízí se otázka - proč čtení tohoto přístroje nikde není zmíněno (nebo jsem to přehlédl?)
Anebo technika pokročila tak daleko, že v nestandardní situaci zabránila pilotům udělat to nejjednodušší - potlačit (pokud dobře chápu, netahal jen PF, tahal počítač na základě jakýchsi vyhodnocení, která byla eratická - pilot pouze málo "impulzoval" pro další (a další - a další) potlačení, trim byl na stoupání a éro prostě vzpínalo čumák, protože mu to tak zblblej počítač "poveloval"
Nemůžu se zbavit dojmu, že u proporcionálního ovládání sloupkem řízení (přední doraz= maximání potlačení, zadní doraz = maximální přitažení, bez ohledu, zda je to zprostředkováno kabely, hydraulikou nebo elektrikou) by pravděpodobnost této situace byla zcela minimální.... |
|