Tržní prostředí na železnici bude panovat až tehdy, kdy zákazník zaplatí za jízdenku, ve které budou obsažené kompletní náklady na uskutečnění jeho cesty. Do té doby je to prostě deformované prostředí. Jen se trochu obávám, jestli tohle vůbec někdy nastane. Jsem zvyklej platit za 40ti minutovou příměstskou cestu do Londýna a stejně dlouho zpět v přepočtu nějakou pětistovku. To je zhruba ekvivalent dojíždění z Berouna do Prahy. A to vím, že i přesto neplatím skutečnou cenu.
U železnice je to všechno úplně obráceně než v letecké dopravě. Zatímco za vlak člověk něco zaplatí a pak se k tomu připlácne hromada věcí které vytvoří skutečnou cenu, kterou zaplatí někdo jiný, v té letecké se nejdřív věechny skutečné náklady připlácnou a pak se teprve stanoví cena kterou zaplatí zákazník. A to nemluvím o všem ostatním, jako je nutná bezpečnost, security, poplatky za znečištění, atd. atd. Jaké tržní prostředí? |
|