Ikdyž se zpožděním, dovolím si ještě jednu repliku.
Názor na osud letectví jako oboru nesouvisí s nadšením pro věc. Navíc jsem psal, že si myslím, že letectví (jako obor) nezanikne - ustálo by mnohem větší krizi. Jen třeba společnosti budou trochu jinak organizovánx, jedny zaniknou a jiné vzniknou.
Za druhé jak myslíš, že by tady pérák mohl ovlivnit osud letectví? Pišeš o pasivitě... copak můžem vyjít stransparentama (nebo monitorama na násadách od košťat) do ulic? Maximálně se někde pár z nás popere na simbíru...
Za třetí velice si tě vážím, ale nebudu s tebou nikdy souhlasit, že rány, které padají na letectví jsou součástí "jednotné linie spiknutí" (nevím jak to nazvat, ale z tvých příspěvků to tak chápu) - za potlačení případně likvidaci letectví. Prostě je tu na to prostor, tak se snaží letectví odrbat kdo kde může. Ale to je stejné i v jiných odvětvích a oborech - ukážeš slabinu - a hned ti do ní někdo zaryje ostruhu. Nedávno zanikla firma Colt, protože byla žalována pozůstalými, kteří byli zabiti střelnou zbraní značky Colt - s poukazem, že nikde nikdo nebyl výrobcem dostatečně upozorněn, že když se po někom střelí, může být zabit. Skoro všechny soudní spory firma vyhrála, ale náklady na soudní řízení jí přivedly k bankrotu. V současnosti bulvárem hýbe soudní spor, ve kterém vyhrává zahradník - zaměstnanec jakéhosi hotelu, který si opřel žebřík o větev, kterou uřízl - a světe div se - s větví sletěl na zem a zlámal si nohy. Podle evropských soudů za to může zamestnavatel (! asi neměl zhaměstnat idiota jako zahradníka - ale kdyby ho nezaměstnal, mohl by být žalován za diskriminaci of disabled...). Souhrn - není proti tomu chráněn nikdo a netýká se to jen letectví. Navíc - jakmile budou náklady na "odškodné" vyšší, než náklady na záložní letadlo - tak si část aerolinek pořídí záložní ledadlo a rovnováha se ustanoví zase někde jinde.
A za čtvrté a za poslední: na "likvidační ztráty" leteckých společností se nakonec pravděpodobně složíme všichni - nejen nadšenci na péráku, ale i ti, co letectví nenávidí (a budou je proto nenávidět ještě víc). Právě se rozhoduje o tom, že v tomto "sopkovém" případě budou ztráty aerolinií kompenzovatelné ze státních rozpočtů jednotlivých zemí. Nomura, Diag-Human, ČSA... Na co všechno ještě budem vydělávat?  |
|