Neviděl?
Pár případů z letoška/loňska:
- zavedení minima ATPL (1500+h) pro nové piloty v dopravním letectví (nová legislativa v USA jako reakce na nehodu v Buffalu)
- zamítnutí rozšíření Heathrow, Gatwicku i výstavby nového letiště v Thames estuary
- zvyšování ceny paliva a kurzu dolaru
- dramatické zvýšení Air Passenger Duty (podle typu letu a sedačky je to 30-170 liber a to je prosím jen APD, ne taxy)
- rozhodnutí European Court of Justice o kompenzacích za zrušené a zpožděné lety (tzn. defacto zákon pro členské státy)
- celkový tlak zelených na snižování emisí - ujala se toho velmi aktivně EU a přes různé masky ve formě emisních poukázek a modernizace letadel jim jde prachsprostě jen o co největší omezení provozu - ve prospěch železniční dopravy
- krachy aerolinek (= propouštění) a jejich slučování (=propouštění). Obecně za chvíli navíc už nebude co slučovat, poté co zbude sotva Lufthansa, AF-KLM a BA-Iberia
- zavedení nových security opatření (body scannery, nová ID, namátkové mimo-security kontroly kdekoliv na letišti, ...)
- neskutečné ztráty nesrovnatelné s minulostí způsobené epidemiemi, počasím a stávkami
- krachy aerolinek, úpadky a dokonce i uzavírky letišť
Ano, týká se to hlavně Evropy a USA, spousta věcí je tak nějak náš lokální problém v UK a třebas Middle East, Čína nebo Indie se můžou tomu všemu smát. Zatím. Ale tyhle místní trendy udávají tak nějak tón zbytku světa. A jakmile se něco takového odehraje a aerolinky se v zoufalství pokusí obrátit na místní vlády, dostane se jim nejen odmítnutí, ale dalšího zhoršení podmínek.
Celé to jde někam.
Jasně, ono se nic nesní tak horké jak se to uvaří, lítat se bude pořád a silné společnosti se s tím nějak poperou. Ale je to opravdu krize a ještě stokrát víc než aerolinky na to doplácejí lidi co jsou v tomhle oboru zaměstnaní. |
|