Nic ve zlym, ale ty soudní spory atd. jsou prdy do vody.
I kdyby to mělo znamenat likvidaci letecké dopravy (jakože neznamená) - tak se prostě na konci uvidí, jestli lidstvo (navíc nyní pod sopečným mrakem) leteckou dopravui potřebuje. Pokud ano, ustaví se rovnováha, ve které zbyde x letadel a x zaměstnanců a pro x minus něco cestujících budou poskytovat letecké služby. Jak píšeš, že se objevují další a další náklady navalované na leteckou dopravu - ó-ká, ale ty jsou nepředvidatelné pouze v prvním účetním období. Hned od dalšího (třžeba příští kvardál) už to jsou předvídatelné výdaje - a pracuje se s nimi úplně stejně, jako s cenou kerosenu.
Čtu tady ty lamentace - a samozřejmě jako "otaku letectví" mi krvácí srdce, když to kolem sebe vidím. Ale z pohledu normámního tvora v zásadě o nic tak moc nejde, jak píše tragéd, situace je zlá napříč společností.
Zkus poměry v letecké dopravě porovnat třeba s poměry v našem zdravotnictví, kde jasná zakázka (lidi stonaj a aspoň nějakej systém léčby vyžadujou a vyžadovat budou) umožňuje byrokratickému aparátu ministerstva a pojišťoven jinde zhola nemožné triky (chceš vědět, kolik dostaneš za svoji práci? k čmu by tui to bylo. Pracuj a počkej. Ceník tvé práce bude asi s čtvtročním zpožděním , vyúčtování asi tak půl roku po skončení účetního období. Teprve pak se dozvíš, za koliks vlastně pracoval. Bylo to míň, než vloni? - nedostaneš zaplaceno. Léčíš stejně jako vloni? dostaneš jen trochu míň zaplaceno, než vloni. Léčíš víc než vloni? dostaneš zaplaceno tolik jako vloni, ale zeplastíš pokutu až 50% toho, co jsi dostal vloni... Kolik pacientů k tobě chodí a chce od tebe abys je léčil a třeba nemaj kam jít jinam? To nikoho nezajímá. Nevěříš, že je to možné? - ale je, tohle je Orient!)
No a přesto se nebojím, že zdravotnictví jako obor zanikne. Pokud bude zadání, tak se vždy nějaká rovnováha ustaví - a služba pokračuje... Pokud zadání není, služba je zbytečná (a tak se nemůže člověk divit, že zanikne...) |
|