I kdyby to byl pad.. Tak co se deje? Nic... Holt par aerolinek skonci, trh se procisti, skonsoliduje, a bude lip. Muzes to brat jako analogii ocistnemu procesu bankovnictvi u nas pred rokem 2000. Bolelo to nas vsehny, bo jsme to dali i ze svych dani, ale i diky tomu nase bankovnicti prezilo soucasnou pseudokrizi bez potizi.
Kompenzace - ty delas, jako by to bylo neco noveho. Kompenzace za spozdeni/zruseni/overbooking letu tu jsou uz peknych par let, a nevsiml jsem si, ze by byly tyto naklady nejakym zpusobem prenaseny na koncoveho zakaznika. Takze - o cem mluvis?
A jestli je situace takova, ze je jen minimum spolecnosti v plusu a zbytek v minusu .. No, neni to proste jen naznak toho, ze bud ty spolecnosti, ktere jsou v minusu, maji takovou nakladovou strukturu, ze nemaji na trhu co delat, a nebo ze proste nabidka a poptavka jsou momentalne kapku kazda jinde, a tak jako tak by trhu prospelo, kdyby par aerolinek skoncilo? Ostatni jejich vypadek stejne rychle nahradi, trh se skonsoliduje, a hned bude aerolinkam na svete lip.
Nechtel jsem to popisovat nejak smesne. Jen mi prijde, ye to vidis strasne uzce a delas ze zamestnancu let. spol. strasny chudaky. Co maji treba ale rikat (napr.) ty statisice delniku, co prisli o praci, a kteri maji situaci mnohem horsi, bo to jsou ve spouste pripadu jedinci se sotva strednim vzdelani ? Prumernej smoula z letecky spolecnosti ma dle meho podstatne vetsi sanci, ze si najde praci i treba v jinem oboru, nez tamhle nejaky delnas z ocelarny. |
|